Sinä olet minun punamustaraidallinen villasukka,reikäinen kankaanpala,minä puen sinut jalkaani aamuisin.Sinä lämmität varpaita,minä unohdan sinut jalkaan ja kävelen ilman kenkiä kouluun.Sinä vilkut lahkeen alta,sinä kutitat jalanpohjia.

Sinä olet minun suihkugeeli,violetti putkilo nestettä,minä pesen sinulla sääret ja kaulan.Sinä tuoksut hyvälle ja sinua putoaa kaakeleihin,sinä saat minut liukastumaan,saat minut horjumaan.Sinä kirvelet suloisesti silmiä.

Sinä olet minun matkapuhelin,rikkinäinen kännykänretale,sinä herätät minut aamuisin.Minä soitan sinulla puhelun,lähetän tekstiviestin,sinä teet mitä haluat.Sinulla on kova ääni ja sinä muistutat asioista,minä hukkaan sinua välillä.Sinä olet pieni ja koliset.

Sinä olet minun jouluvalo,kuusenmuotoinen yönturvaaja,sinä loistat sängyn alta pölystä,sinä suojelet varjoilta.Minä laitan sinut päälle illalla,sammutan vasta myöhään aamulla.Sinä saat minut rauhalliseksi.

Sinä olet minun aamuaurinkoni,tuhkainen tuuli ja hiekkaranta,sinä olet kyynelteni pesäpuu.