Minä ajattelin kurjia asioita viikonloppuna. Mieleni oli kuin rakeinen, harmaa pallo, joka pyöri liikaa rumassa karusellissa. Se hypähteli sinne ja tänne, eikä totellut kun laitekuljettaja-täti käski sen pysyä aloillaan. Se olisi halunnut ostamaan popcornia, hattaraa ja sädetikkuja.

Olen elänyt ihmisen kanssa puoli vuotta. Se on puolet kokonaisesta kahdestatoista kuukaudesta. Olen ehtinyt ihastua, rakastua ja pakastua. Inhotakin. Mutta se on vain pölypallomieleni syytä. Ei siltä kysytty mitään, enkä minä kysy nytkään, sen suu on liimaantunut kiinni purukumista. Söisi edes joskus porkkanaa ja näkkäriä.

Ajattelin ostaa miehelle, joka näyttää ihan mörökölliltä, tummalta ja herttaiselta, jotain mukavaa. Kuten pehmeän pyyhkeen.Pehmeät pyyhkeet ovat kovin mukavia ja minä haluan hänelle vain hyvää oloa ja mieltä.

Juon nyt sitruslimsaa. Tiesin ettei tämä voi olla hyvää.

Rakastan Jounia.