"Kun sulla on vain on työ."Ja se sinulla on,ja kun sinulla ei ole töitä,sinulla on työstressiä ja bisnespuheluita.Tärkeitä ihmisiä ja asioita,tärkeitä tehtäviä ja alamaisia.

"Niin no,töitä on tehtävä."On tosiaan,niitä tosiaan on tehtävä,en minäkään niin tyhmä ole,mutta tiedän kyllä mikä on jo hullua ja itsensä kuluttamista.

"Niin,onhan sullakin oltava jotakin." Siihen tyyliin kuin minulla on sinut.Tai ainakin minusta kerran tuntui siltä että minulla olisi ollut.

"Tuntuu niinku ois ihan sama että seurustelisko vai ei." Ei sinua näy,eikä sinusta kuulu.Kun olet lähellä,ja minä olen lähellä sinua,ahdistan sinua ja ärsytän ja minun pitäisi jättää sinut rauhaan ja maata hiljaa koristeena sängyssä.

Aioin sanoa ääneen sen,mikä vellosi mielessäni,takkusi ajatuksissani ja se tuntui kirosanalta.Tauko.Hirveä sana.Mutta eihän se muuttaisi mitään,me olisimme melkein juuri niinkuin nytkin.Sinä saisit keskittyä siihen mikä sinulle on tärkeää ja tekee sinut onnelliseksi ja minä olisin poissa menestyksesi tieltä.Poissa mielestäsi.Se tuskin tuottaa sinulle vaikeuksia,huomaisit varmasti kuinka helppoa onkaan ilman toista ja sen toisen kitisevää suutaa ja hellyydenkipeää ihoa.

Ja sinä käännät selkäsi,jälleen.Sinä käännät selkäsi minulle.Ja minä olisin antanut kaikki maailman kultaesineet,kashmirmatot,koulutetut kamelit ja Ming-vaasit jos olisit halannut minua vähän,hiljaakin ja sanonut että rakastat.Että kaikki tulee olemaan vielä hyvin.Mutta en jäänyt odottelemaan sitä,koska tiesin ettet tekisi sitä.Itku raapi kurkkuani mutta olin silti saatanan kova tyttö.

"Etkö sä sitten halua seurustella?"Ei tämä minusta seurustelua ole.Siksi on vaikea vastata.Olen joutunut muuttamaan käsityksiäni koko aiheesta.En siis tiedä.Haluan sinut sellaisena kuin joskus olit vaikka en ole ihan varma siitäkään,millainen joskus sitten olit.Kai se oli jotain mistä halusin pitää kiinni.Nyt en tiedä kauanko jaksan puhua itselleni,että sinä rakastat ja välität ja sinun on vain tehtävä työsi koska se on sinun elämäsi!Vittu.Haistakaa kaikki paska.

"En mä sitä tarkoittanut."Koska en tarkoittanutkaan.Minä en pidä tästä.Minä vihaan tätä!

Enkä jaksanut alkaa puhumaan enempää,minusta oli parempi oman mielenterveyteni kannalta etten jatkanut keskustelua.Sillä tiesin mitä sinun suustasi olisi vastaukseksi kaikkeen tullut:

Sinä et ole tilivelvollinen mistään tekemästäsi tai sanomastasi,kukaan ei ole anteeksipyyntösi arvoinen ihminen,sinä et ole pahoillasi koskaan mistään,et tänään etkä huomenna.Ajattelet että haluan sinun tanssivan minun pillieni ja piipareitteni mukaan ja että tulen pettymään kun huomaan asian olevan toisin,jumalauta jätkä,mä haluaisin vain rakkautta!Sitten sanot että vaadin paljon.Ja että sinua ei kunnioiteta.Asioita ei ajatella niinkuin sinä ajattelet.Sinua ei arvosteta.Mahtaa ottaa kipeää.

Tiedätkö rakas,suunnitelmasi suhteesta,jossa on vain yksi ihminen on perseestä.