Ja se vanha mies, jonka minä arvioin 74-vuotiaaksi, kutsui sinua mestariksi, kehui ulosantiasi ja katseli minua, sanoi tytöltä löytyvän parin tähtisilmiä. "Mestarilla on kokoa ja näköä ja erityisesti makua!" Ääni oli niinkuin vanhan ajan hyvillä näyttelijöillä, kun TV:seenkään eivät päässeet nämä tusinasalkkaristit, ja hän tuntui osaavan kaikki Suomen murteet ja pari ulkomaankieltä. Ystävällinen mies, hieman juopunut, mutta ystävällinen. Harmiton itselleen puhuja, oppinut raukka.

Sinä et ole niin pelottava kuin luulet. Sinusta saa enemmän irti kuin tiedätkään. Ja minä kuuntelen enemmän kuin sinulla riittää siihen uskomusta.Halauksesi tuntuu hauskalta, olethan minun tuulensuojani hetken.
Ystäväsi oli nähnyt mielestään enkelin. Minä näin jotain mikä miellytti mieltäni ja silmääni enemmän kuin kukaan koskaan. Ja oli turvallista istua siinä edessäsi, vieressäsi ja oli helppoa hymyillä.Helppoa elää ja olla olemassa, niinkuin se aina olisi ollut yhtä yksinkertaista ja mukavaa.
Grillillä ei oltu myytykään vaaleanvihreää Tiiaa. Siitä pitäisi tehdä valitus.

Sinun kasvoissasi on kolme hallitsevaa ilmettä; kiinnostunut, riemastunut, vakava. Ja minä pidän niistä kaikista.